Heeft u vragen over de melding van uw installatie bij Fluvius en/of de opstart van uw aanvraag voor een premie?

Bekijk ons stappenplan voor meer informatie! 

 

Stappenplan Premies

Menu Offerte

Hoe kunnen we helpen?

Vragen per categorie

Vind jouw antwoord

Ik heb een bestelling geplaatst. Wanneer ben ik aan de beurt voor plaatsing?

Zodat onze klanten zo snel mogelijk kunnen beginnen met besparen, proberen we iedereen zo snel mogelijk verder te helpen. De weersomstandigheden laten zich echter nooit voorspellen en zeker in de huidige logistieke problematiek kunnen de leveringen haperen. Bij PV-installaties duurt het doorgaans +/- 3 of 4 maanden tot plaatsing. Met de hoge energieprijzen belooft 2022 een uitzonderlijk druk jaar te worden en kunnen de wachttijden verder oplopen. 

Hoelang duurt de installatie van mijn zonnepanelen?

Het installeren van een gemiddeld residentieel PV-systeem duurt meestal één dag. Bij onvoorziene omstandigheden zoals weerverlet of bij grotere projecten kan dit meerdere dagen in beslag nemen. Go-Solar laat u altijd op voorhand weten hoelang de installatie bij u thuis zal duren.

Ik heb bericht gekregen dat jullie binnenkort komen plaatsen. Moet ik vooraf nog iets regelen?

Wij vragen altijd om een 10-tal dakpannen als reserve te voorzien. Onze ploegen zijn altijd zo voorzichtig mogelijk, en toch is de ene dakpan is brozer dan de andere. Het is dan ook niet ongebruikelijk dat er enkele breken. Door een reserve kunnen wij, indien nodig, deze dakpannen direct vervangen. 

Is het niet mogelijk voor ons om te parkeren, bijvoorbeeld omdat de oprit niet ruim genoeg is of we enkel op de openbare weg kunnen staan? Vraag dan zeker tijdig een parkeerverbod aan!

 

Waar moet ik rekening mee houden op de dag van plaatsing?
  • Wij hebben graag dat er op de dag van plaatsing iemand aanwezig is en de oprit vrijgehouden wordt. Kunnen we enkel onze voertuigen op de openbare weg te parkeren? Zorg voor vrije parkeerplaatsen doormiddel van een parkeerverbod.
  • Voor het plaatsen van de panelen zijn wij weersafhankelijk. Indien je plaatsing niet kan doorgaan, contacteert onze planning je voor 09:30u om samen een nieuwe datum in te plannen.
  • Graag willen wij vragen om een tiental reservepannen te voorzien. Mochten er toch dakpannen breken, kunnen onze dakwerkers deze snel vervangen.
  • Bij plaatsing van de omvormer zal er een korte stroomonderbreking zijn. Wacht daarom best tot na de plaatsing om je wasmachine of vaatwasser aan te zetten. Zo kan er schade aan toestellen vermeden worden. 
  • Voor de plaatsing raden wij aan om je brandverzekering op de hoogte te brengen dat je zonnepanelen en/of een batterij gaat plaatsen. Wordt er ook een omvormer geplaatst? De plaats waar de omvormer komt te hangen is vaak vooraf besproken met onze collega’s en wij vragen om deze plek ongeveer 2 vierkante meter vrij te maken. Het kabeltraject zal onze elektricien op de dag van plaatsing met je bespreken.
Mijn zonnepanelen en/of batterij zijn onlangs geplaatst. Wat moet ik zelf nog regelen?

Van zodra uw zonnepanelen en/of batterij zijn geplaatst, ontvangt u de factuur per mail. Is alles in orde? Dan vragen wij u de betaling binnen drie dagen te voldoen.  

Na ontvangst keuringsverslag: u kan eventueel de maandelijkse voorschotten van elektriciteit doen dalen. U kan hier ook mee wachten, dan zal dit bij de afrekening verrekend worden.

De keuring van uw installatie wordt gedaan door de firma Aceg of Housecheck. Zij worden door ons verwittigd van zodra de installatie door ons is opgeleverd. Aceg of Housecheck zal dan met u contact opnemen om een keuringsmoment af te spreken.

Van zodra het keuringsverslag in ons bezit is, kan u de melding doen bij uw netbeheerder en eventueel uw premie aanvragen. U zal van ons een mail krijgen waarin alle nuttige info zit, zoals het keuringsverslag, eendraadschema en het legpatroon (indien van toepassing).

Morgen komen jullie bij ons plaatsen. Ik zie dat de weersvoorspellingen er niet goed uit zien. Wat nu?

Voor het plaatsen van zonnepanelen zijn wij weersafhankelijk. Teveel wind, regen of juist te hogere temperaturen - het werken op een dak is best uitdagend en de veiligheid van ons personeel staat voorop. 

In 95% van de gevallen waarin wij beslissen dat de plaatsing niet kan doorgaan, beslissen wij dit pas op de dag zelf. Waarom? Het zal niet de eerste keer zijn de zon schijnt als er regen is voorspeld, en vice versa.  

Indien je plaatsing niet kan doorgaan, contacteert onze planning je op de afgesproken dag van plaatsing - en dit voor 09:30u - om samen een nieuwe datum in te plannen. 

Mijn plaatsing is zeer goed verlopen. Hoe geef ik dit aan?

Het leeuwendeel van onze klanten komt bij ons terecht via mond-op-mond reclame. Dus het delen van uw ervaring tijdens een etentje of een familie-BBQ is altijd een goede zet. 

Online reviews helpen nieuwe klanten een beeld te vormen van een bedrijf waarmee zij overwegen in zee te gaan. U bent dus welkom om uw review te plaatsen. Vooral platformen zoals Google en Facebook worden veel bekeken.

Geeft u liever uw feedback prive? Na afloop van het proces bij Go-Solar ontvangt u van ons een enquete formulier. 

Ik ben niet volledig tevreden over mijn plaatsing. Waar kan ik dit aangeven?

Niemand is perfect, wij ook niet. Maar we willen wel graag leren van onze fouten. Heb je feedback over je plaatsing of wil je verder nog iets aan ons kwijt? Wij luisteren. 

Contacteer onze klantenservice

Ik wil dat er iemand langskomt om een probleem met mijn installatie op te lossen. Wanneer komen jullie langs voor een interventie?

Ook al kiezen we voor kwaliteit, we kunnen nooit volledig uitsluiten dat er wel eens iets mis gaat. Het is vooral belangrijk dat je ons hier zo snel mogelijk van op de hoogte brengt. Onze klantenservice is hiervoor het eerste aanspreekpunt en stemt verder af met de interne betrokken partijen, zodat je 1 aanspreekpunt hebt en niet je verhaal moet herhalen. 

Breng ons op de hoogte

Wij willen altijd een correcte oplossing aanbieden en leren van onze fouten. Hiervoor is een grondige analyse eerst nodig, waarin wij bekijken: 

- Wat is het probleem?

- Wat is er nodig om het probleem op te lossen en kan dit op afstand of enkel ter plaatse? 

- Wat of wie is de oorzaak van het probleem? Producent? Wij? De klant? En voor wie zijn de kosten?  

Hoe lang dit duurt is niet makkelijk te voorspellen, maar komt meestal neer op minstens 3-5 werkdagen. In sommige gevallen zijn wij afhankelijk van de producent en kan het tot enkele weken duren om tot een oplossing te komen. 

Is het duidelijk wat er aan de hand is en wat er moet gebeuren? Onze planning contacteert je zo snel mogelijk en houdt hierin rekening met de urgentie van je probleem. 

Kom je er niet uit?

Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot vrijdag
09u00-12u00 & 13u00-17u00

Customer service

Waasmunster

052 69 16 52
Dommelstraat 72
9250 Waasmunster

Brecht

03 369 19 03
Kraaienhorst 2A
2960 Brecht