Wegens ongeziene drukte krijgen wij momenteel erg veel oproepen binnen, daardoor zijn wij moeilijk telefonisch bereikbaar.

U kan ons best via mail bereiken, bedankt voor uw begrip!

Menu Offerte

Stappenplan Premie Zonnepanelen

 

Met dit stappenplan begeleiden wij u graag bij de premie aanvraag van uw zonnepanelen. 

De aanvraag kan alleen worden uitgevoerd door de ontvanger van de premie - wij kunnen en mogen deze niet voor u overnemen. 

Go-Solar kan niet aansprakelijk gehouden worden voor wijzigingen of het niet tijdig of correct indienen van een aanvraag. 

 

Laatste wijziging: 04/10/2022

 

Stap 1: Voorwaarden Premie

Begin bij het begin: bekijk of je voldoet aan de voorwaarden voor deze premie. Op de website van Fluvius kan je de voorwaarden en de hoogte van de premie terugvinden.

Premievoorwaarden

Let in het bijzonder op de voorwaarde van de digitale meter. Vraag deze zo snel mogelijk aan! (zie ook stap 6)

 

Stap 2: AREI-Keuring

Na de plaatsing van uw zonnepanelen vraagt Go-Solar een AREI-keuring voor u aan. U zal hiervoor rechtstreeks door de keurder gecontacteerd worden. De keurder (een onafhankelijke instantie) kijkt hierbij na of uw nieuwe installatie voldoet aan alle vereisten van de wet. Is alles in orde? Dan stuurt de keuringsinstantie uw keuringsverslag naar Go-Solar. Voor de keuringen werkt Go-Solar samen met keuringsinstanties ACEG en Housecheck. 

 

Stap 3: Ontvangen AREI-Keuringsverslag 

Zodra wij uw positieve keuringsverslag binnen hebben, bezorgen wij deze aan u via e-mail. 

 

Stap 4: Melding Fluvius

Nu wij uw keuringsverslag hebben ontvangen, kunnen wij uw installatie aanmelden:

Het is mogelijk dat wij u contacteren om uw rijksregisternummer op te vragen. Deze hebben wij nodig om de aanmelding voor u in orde te kunnen maken. Als installateur melden wij uw installatie aan - zowel zonnepanelen als thuisbatterij, indien van toepassing - en hoeft u in tegenstelling tot eerdere berichtgeving zelf geen handelingen meer te verrichten om de melding bij Fluvius in orde te maken.

 

Stap 5: Ontvangen G-nummer Fluvius + Verwerking

Wanneer wij uw melding hebben gedaan en Fluvius de melding van uw installatie goed ontvangen heeft, krijgt u een bevestiging van Fluvius. In dit bericht vindt u het "G-nummer". Dit is een identificatienummer van de installatie. 

Nadat Fluvius hierop een handmatige controle heeft gedaan sturen zij een tweede mail waarin zij bevestigen dat u uw premieaanvraag kan opstarten. Dit kan tot enkele weken duren, pas nadien kan u uw aanvraag starten. 

 

Stap 6: Voorwaarde Digitale Meter

Om in aanmerking te komen voor de premie, zal er een digitale meter aanwezig moeten zijn op uw adres. 

Voor de premie is de aanwezigheid van de digitale meter een vereiste om de aanvraag voor de premie op te starten. Wij raden wij dan ook aan om deze aanvraag bij bestelling al zelf op te starten, omdat u anders mogelijks te laat bent komt om uw premieaanvraag in te dienen. 

Bij plaatsing van de digitale meter op eigen vraag betaal je een standaard plaatsingskost van 88 euro (inclusief btw voor een digitale elektriciteits- en aardgasmeter). 

Heeft u verdere vragen over de digitale meter? Meer info en contactgegevens van Fluvius kan u terugvinden via de website van Fluvius:

Ik heb vragen over de digitale meter

 

Stap 7: Aanvragen Premie Zonnepanelen

U bent nu klaar om uw premie aan te vragen.

Dit kan enkel met persoonlijke identificatie via bijvoorbeeld een EID-kaartlezer of Itsme. 

Houd bij de hand:

- Uw factuur

- Uw AREI-keuringsverslag

- RESCERT-nummer Go-Solar: 00999

Om in aanmerking te komen voor de premie, zal er een digitale meter aanwezig moeten zijn op uw adres.

De verwerkingstermijn bij Fluvius ligt momenteel op +/- 3 maanden. U kan de voortgang opvolgen via "MyFluvius".

Start mijn aanvraag

 

Stap 7: Ontvangen Premie Zonnepanelen

Het kan een paar maanden duren tot Fluvius uw aanvraag heeft goedgekeurd, maar.. 

Gefeliciteerd met uw premie! U kan nu volop genieten van uw besparing. 

 

Nog vragen? 

Neem contact op met onze customer service. 

Wij helpen u graag verder. 

Neem contact op 

Kom je er niet uit?

Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot vrijdag
09u00-12u00 & 13u00-17u00

Wilt u graag langskomen op kantoor?

Customer service

Waasmunster

052 69 16 52
Dommelstraat 72
9250 Waasmunster

Brecht

03 369 19 03
Kraaienhorst 2A
2960 Brecht

Waarmee kunnen we helpen...