Heeft u vragen over de melding van uw installatie bij Fluvius en/of de opstart van uw aanvraag voor een premie?

Bekijk ons stappenplan voor meer informatie! 

 

Stappenplan Premies

Menu Offerte

Stappenplan Premie Thuisbatterij

 

Met dit stappenplan begeleiden wij u graag bij de premie aanvraag van uw thuisbatterij. 

De aanvraag kan alleen worden uitgevoerd door de ontvanger van de premie - wij kunnen en mogen deze niet voor u overnemen. 

Go-Solar kan niet aansprakelijk gehouden worden voor wijzigingen of het niet tijdig of correct indienen van een aanvraag. 

 

Laatste wijziging: 16/05/2022

 

Stap 1: Voorwaarden Premie

Begin bij het begin: bekijk of u voldoet aan de voorwaarden voor deze premie. Op de website van de Vlaamse Overheid kan u de voorwaarden en de hoogte van de premie terugvinden.

Premievoorwaarden

 

Stap 2: Aanvraag Digitale Meter 

Wilt u een premie aanvragen voor je batterij bij de Vlaamse Overheid, dan moet er een digitale meter aanwezig zijn. Heeft u nog geen digitale meter? Vraag deze dan nu aan. Zo kan u uw premieaanvraag tijdig indienen.  

Vraag je digitale meter aan

 

Stap 3: AREI-Keuring

Na de plaatsing van uw thuisbatterij zal er een AREI-keuring plaatsvinden. Een onafhankelijke instantie kijkt hierbij na of uw nieuwe installatie voldoet aan alle vereisten van de wet. Is alles in orde? Dan stuurt de keuringsinstantie uw keuringsverslag naar Go-Solar. Voor de keuringen werkt Go-Solar samen met keuringsinstanties ACEG en Housecheck.

 

Stap 4: Ontvangen AREI-Keuringsverslag

Zodra wij uw positieve keuringsverslag binnen hebben, bezorgen wij deze aan u via e-mail. 

 

Stap 5: Melding Fluvius + "B-nummer"

Als installateur melden wij uw installatie aan - zowel uw thuisbatterij als uw zonnepanelen, indien van toepassing. Missen wij nog informatie van u om uw melding te doen, zoals bijvoorbeeld uw rijksregisternummer? Dan nemen we hiervoor contact met u op.

Nadat wij uw installatie hebben gemeld ontvangt u van Fluvius een e-mailbevestiging met een "B-nummer". Dit is een opvolgingscode. Na enkele weken krijg je een definitieve bevestiging van de melding. Als je ook een PV-installatie hebt laten plaatsen, krijg je een aparte bevestiging hiervan met een "G-nummer". 

 

Stap 6: Verklaring Op Eer

Voor uw premie aan te kunnen vragen heeft u een verklaring op eer nodig van uw installateur. We kunnen deze alleen aan u bezorgen wanneer wij beschikken over het bewijs van uw digitale meter.

Bezorg zo snel mogelijk een foto van uw digitale meter aan onze administratie, anders kan u uw aanvraag niet vervolledigen. 

 

Stap 7: Aanvragen Premie Thuisbatterij

Alle stappen doorlopen en alle documenten ontvangen?

Dan kan u uw premie aanvragen.

Zorg dat u deze gegevens bij de hand hebt:

- EAN-code

- Factuur

- AREI-keuringsverslag

- Verklaring op eer (we kunnen deze alleen aan u bezorgen wanneer wij over uw melding aan Fluvius en het bewijs van uw digitale meter beschikken)

Aanvragen Premie Thuisbatterij

Momenteel is de wachttijd bij de Vlaamse Overheid 4 à 6 maanden voor premie-aanvragen van thuisbatterijen.

 

Stap 8: Ontvangen Premie Thuisbatterij

Het kan een paar maanden duren tot de Vlaamse Overheid uw aanvraag heeft goedgekeurd, maar.. 

Gefeliciteerd met uw premie! U kan nu volop genieten van uw besparing. 

Kom je er niet uit?

Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot vrijdag
09u00-12u00 & 13u00-17u00

Customer service

Waasmunster

052 69 16 52
Dommelstraat 72
9250 Waasmunster

Brecht

03 369 19 03
Kraaienhorst 2A
2960 Brecht

Waarmee kunnen we helpen...