Na een update van Huawei ondervinden meerdere klanten met een Huawei omvormer inlog/monitoringproblemen, vooral via de applicatie. Wij raden aan om enkele dagen af te wachten vooraleer terug in te loggen via de app. In de meeste gevallen lukt inloggen via de browser wel en toont het portaal hier geen afwijkingen. 

 

Van donderdag 7 juli t/m vrijdag 29 juli zijn onze kantoren en magazijnen gesloten wegens bouwverlof. 

Vanaf 1 augustus staan wij terug voor u klaar!

 

Menu Offerte

Wat als de opbrengst minder is bij 1 of 2 panelen?

Als u opmerkt dat er 1 of 2 panelen iets minder energie opwekken zoals in onderstaand voorbeeld, maak u dan vooral geen zorgen en volg onderstaande tips zeker op.

 

Belangrijk is om de weergave niet op dagelijks te zetten maar op maandelijks, tenzij het de eerste van de maand is dan want dan blijft dit hetzelfde als dagweergave:

 

Hierdoor krijg je een correctere weergave per paneel in functie van een langere tijd.

Vergelijk het zoals het verbruik van de wagen:
Op een paar kilometer ga je niet kunnen zeggen wat de wagen verbruikt, hiervoor moet je al 500-600km rijden en ook in verschillende omstandigheden (stad, autostrade).

 

Niet alle omvormers sturen op een vaste interval data door waardoor de web weergave vaak niet overeenstemt met de actuele gegevens op het dak.

Ook sturen de optimizers niet allemaal tegelijk data door en kan er een kleine afwijking zitten in hun metingen (tolerantie).

Weinig instraling, schaduw, wolken en andere factoren spelen ook een rol in de weergave die online verschijnt. De playback weergave is ook gebaseerd op Wh opbrengsten en u zult dus zien dat de panelen soms minder en soms meer geven naarmate de dag vordert.

 

 

 

Een mogelijk probleem met een paneel kan er zo uitzien:

Minder dan de helft van andere panelen in maand opbrengst of jaar opbrengst. Wij kunnen dieper in detail kijken wat het probleem juist zou kunnen zijn.

 

 

Een stabiele internet verbinding is dan wel aangewezen om dit alles goed te kunnen volgen.

Kom je er niet uit?

Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot vrijdag
09u00-12u00 & 13u00-17u00

Customer service

Waasmunster

052 69 16 52
Dommelstraat 72
9250 Waasmunster

Brecht

03 369 19 03
Kraaienhorst 2A
2960 Brecht

Waarmee kunnen we helpen...