Van dinsdag 23 april 2024 tot en met vrijdag 27 april 2024 vinden er werken plaats aan onze IT/infrastructuur.

Daardoor zijn wij met momenten minder goed telefonisch bereikbaar.

Krijgt u ons niet aan de lijn? Probeer het gerust later nog eens, of contacteer ons via: contactformulier.

Onze excuses voor het ongemak en alvast bedankt voor uw begrip!

 

Ons onthaal van ons kantoor in Waasmunster zal vanwege de werkzaamheden gesloten zijn op woensdag 24/04.

 

Menu

Huawei

Inschakelprocedure

Stap 1:

Beginnen doet u met DC schakelaar aan te zetten van uw omvormer.

 

Stap 2:

Nadien zet u de zekering die wij hebben bijgeplaatst aan. Deze kan u meestal terugvinden in uw kast met een label 'PV' of 'OMV' . Indien onze elektricien een aparte zekeringskast heeft geplaatst, zal u de zekering hierin terugvinden.

Hoe kan ik mijn panelen opvolgen?

Na opstart van de installatie is het aan u om uw installatie in de gaten te houden. Wij raden dan ook aan om minstens 1 keer per week het functioneren van uw omvormer en panelen na te kijken. Onze storingendienst is uiteraard bereikbaar bij vragen.

Hoe begin je hier aan? Hoe volg je je installatie op?

Bekijk onze handige instructies voor meer informatie. 

Uitschakelprocedure

 

Stap 1:

Beginnen doet u met de zekering die wij hebben bijgeplaatst uit te schakelen. Deze kan u meestal terugvinden in uw kast met een label 'PV' of 'OMV' . Indien onze elektricien een aparte zekeringskast heeft geplaatst, zal u de zekering hierin terugvinden.

 

Stap 2:

Vervolgens dient u de de DC-schakelaar uit te zetten. 

 

Omvormer verbinden met internet

Stap 1:

Schakel eerst de DC-schakelaar uit. Deze knop kan u onderaan de omvormer terugvinden zoals te zien op onderstaande afbeelding. Schakel ook de router van uw internet uit. 

Stap 2:

Vervolgens dient u de zekering die wij hebben bijgeplaatst ook uit te schakelen. Deze kan u meestal terugvinden in uw kast met een label 'PV' of 'OMV' eronder zoals op onderstaande foto te zien. Indien onze elektricien een aparte zekeringskast heeft geplaatst, zal u de zekering hier terug vinden.

Stap 3:

Na deze acties wacht u ongeveer 10 minuten af.

Stap 4:

Tenslotte mag u eerst internet router opnieuw aanzetten, dan de zekering en dan de DC-schakelaar ook opnieuw aanzetten. Als de omvormer opnieuw is opgestart, gaat deze terug verbinden met het internet. Dit kan tot 20 minuten duren. 

Alles geprobeerd en geen succes?

Neem gerust contact op met onze customer service. 

Neem contact op  

Wat duiden de lichtjes op de omvormer aan?

 

 

 

Type Status Betekenis

Indicatie actief

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LED 1 LED 2  
Constant groen Constant groen De SUN2000 geeft stroom af
aan het elektriciteitsnet.
Knipperend groen
met lange
intervallen (1 sec
aan en vervolgens
1 sec uit)
Uit De DC is ingeschakeld en de
AC is uitgeschakeld.
Uit Knipperend
groen met lange
intervallen (1 sec
aan en vervolgens
1 sec uit)
De DC is uitgeschakeld en de
AC is ingeschakeld.
Knipperend groen
met lange
intervallen (1 sec
aan en vervolgens
1 sec uit)
Knipperend groen
met lange
intervallen (1 sec
aan en vervolgens
1 sec uit)
De DC is ingeschakeld, de
AC is ingeschakeld en de
SUN2000 geeft geen stroom
af aan het elektriciteitsnet.
Uit Uit Zowel de DC als de AC zijn
uitgeschakeld of de
SUN2000 bevindt zich in de
modus voor laag
stroomverbruik. De modus
voor laag stroomverbruik
betekent dat het
bewakingssysteem van de
SUN2000 sluimert.
  Constant rood Constant rood De SUN2000 is defect.

Indicatie communicatie

 

 

 

 

 

 

 

 

LED 3  
Knipperend groen met korte
intervallen (0,2 sec aan en vervolgens
0,2 sec uit)

Bezig met communiceren (dit
betekent dat er communicatie
plaatsvindt met de
bovenliggende
beheereenheid.Als er echter
met een mobiele telefoon
toegang wordt verkregen tot
de SUN2000, geeft de LED
eerst "toegangsstatus mobiele
telefoon: knipperend groen
met lange intervallen" aan.)

Knipperend groen met lange intervallen
(1 sec aan en vervolgens 1 sec uit)
De mobiele telefoon heeft
verbinding met de SUN2000.
Uit Geen communicatie

 

 

Router connecteren

Werd je router vervangen of dient u de internet connectie opnieuw in te stellen?

Schakel de mobiele data op uw telefoon uit en volg de instructies op dit document om de connectie te maken.

Handleiding router verbinden  

Komt u er niet uit?

Wilt u ons per mail contacteren of graag een afspraak maken voor langs te komen op kantoor?

Contacteer onze Customer Service via ons contactformulier: 

Customer service 

U kan via deze link ook een offerte aanvragen of een storing melden. 

Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot vrijdag van 09u00-12u00 & van 13u00-17u00. 

 

 

Waasmunster

052 69 16 52
Dommelstraat 72
9250 Waasmunster

Brecht

03 369 19 03
Kraaienhorst 2A
2960 Brecht

Waver

02 616 19 19
Avenue Vésale 32a
1300 Waver

 

Waarmee kunnen we helpen..