Menu

Gezin uit Sinaai goes solar

Geplaatst: 2019-03-25

Terug naar blog overzicht

Laaiend enthousiaste mails van klanten: daar doen we het voor! Deze week kregen we er eentje van een sympathiek gezin uit Sinaai waar we net Sunpowerpanelen hadden geplaatst. Dat vroeg om een interview!

“We zaten met een heel groot verbruik. Dat komt omdat we ons water verwarmen met elektriciteit en omdat ik elke dag zelf brood bak. Mijn twee zoons eten niet graag brood van de bakker, dus maak ik het zelf. Ik heb ook een speciale rijskast aangeschaft. Zo kan het brood rijzen bij een temperatuur van 25 graden zonder dat ik de kachel moet aansteken.”

Dat zijn flinke energievreters.

“Inderdaad. We hadden overal al ledverlichting geplaatst om ons verbruik toch een beetje te minderen. Maar we zagen niet veel resultaat op de elektriciteitsfactuur.”

En toen bleken zonnepanelen een goede optie.

“We hebben jarenlang getwijfeld, maar de laatste factuur bedroeg 140 euro en dan kregen we nog een eindafrekening van 550 euro. Dan begin je wel na te denken. We gingen op internet op zoek naar de verschillende mogelijkheden en ontdekten dat zonnepanelen voor ons de beste oplossing waren. We hebben toen offertes opgevraagd bij verschillende installateurs.”

Een van die installateurs was Go-Solar. Hoe verliep het eerste contact?

“Prima, we kregen een heel stipte en vriendelijke vertegenwoordiger over de vloer die ons alles van a tot z heeft uitgelegd. Bovendien viel de offerte heel goed mee. We waren ook blij dat jullie met Sunpowerpanelen werken. Mijn man had al veel info op het internet gevonden en Sunpower kwam altijd naar voren als het beste merk. We vonden het ook een voordeel dat Go-Solar een bedrijf uit de buurt is. Jullie vertegenwoordiger was nog maar net de deur uit, of we twijfelden al niet meer. We hebben de volgende dag alle andere afspraken geannuleerd.”

Er doken wat onverwachte problemen op tijdens de installatie.

“Het weer zat helemaal niet mee. Jullie plaatsers waren net op het dak geklommen toen het plots begon te gieten. Ik had echt medelijden. Bovendien stond het dak een beetje bol. De techniekers vonden het niet kunnen om zo verder te doen, dus zijn ze helemaal opnieuw begonnen zodat de installatie toch kaarsrecht was. Nu hebben we weer een mooi dak.”

En tevreden over het resultaat?

“Het was een heel zonnige dag toen de elektricien de installatie kwam koppelen dus ik zag al meteen resultaat: “yes!” (lacht). We hebben een sticker op de elektriciteitskast geplakt met de meterstand op het moment van de ingebruikname. En we zien elke dag dat de meter goed terugdraait. Mijn man, die kapitein is op de lange omvaart, kan dankzij de monitoring vanop het schip meevolgen hoe de installatie presteert!”

Zou u ons aanbevelen bij vrienden en familie?

“Zeker weten!”

 

Komt u er niet uit?

Wilt u ons per mail contacteren of graag een afspraak maken voor langs te komen op kantoor?

Contacteer onze Customer Service via ons contactformulier: 

Customer service 

U kan via deze link ook een offerte aanvragen of een storing melden. 

Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot vrijdag van 09u00-12u00 & van 13u00-17u00. 

 

 

Waasmunster

052 69 16 52
Dommelstraat 72
9250 Waasmunster

Brecht

03 369 19 03
Kraaienhorst 2A
2960 Brecht

Waver

02 616 19 19
Avenue Vésale 32a
1300 Waver

 

Waarmee kunnen we helpen..