Menu

Zou u uw digitale meter niet beter uitstellen?

Geplaatst: 2019-10-14

Terug naar blog overzicht

Robert, een van onze klanten met zonnepanelen en een warmtepomp, ontving onlangs een brief. Fluvius wil op 22 november zijn oude meter komen vervangen door een digitale meter. Dat zou voor Robert een groot verlies betekenen. Hieronder leggen we uit waarom, en of u uw afspraak ook beter uitstelt.

 

We hebben een uitstekende zomer gehad met veel zonne-uren. Daardoor geeft de meter van Robert momenteel een negatief verbruik van -2000 KWh aan. Robert is van plan om deze winter zijn warmtepomp aan te drijven met die opgespaarde energie. Tenslotte verbruikt een warmtepomp flink wat energie tussen november en maart. Dat ziet u in onderstaande tabel.

Warmtepomp verbruik

Als Roberts afspraak met Fluvius doorgaat, komt zijn teller weer op nul. En is hij zijn overschot van 2000 KWh kwijt. Daarom heeft Robert beslist om zijn afspraak uit te stellen tot na de winter, wanneer de warmtepomp het overschot weggewerkt heeft.

Robert kon zijn afspraak niet wijzigen via de website van Fluvius, omdat je enkel een nieuwe afspraak kan maken in dezelfde maand als je eerste afspraak. In het geval van Robert was dat november, terwijl hij een afspraak wou ná de winter. Daarom nam hij telefonisch contact op via 03/747 91 91. Hij legde zijn uitzonderlijke situatie uit en kwam overeen dat hij begin volgend jaar zelf terug contact opneemt voor een nieuwe afspraak. Dankzij die kleine moeite spaart hij 2000 KWh uit!

 

Hebt u ook een warmtepomp? Denk dan ook goed na vooraleer u een afspraak in de winter accepteert.

 

 

 

Particuliere of industriële projecten

Vraag uw gratis offerte aan

 

  • Jarenlange expertise en betrouwbaarheid: Als onderdeel van D'Ieteren en met jarenlange ervaring, biedt Go-Solar niet alleen deskundigheid in zonne-energiesystemen, maar ook de zekerheid van een stabiele en betrouwbare partner. Wij staan bekend om onze hoogwaardige producten en uitmuntende klantenservice, waardoor elke installatie naadloos verloopt.

 

  • Geen voorschot vereist: Bij Go-Solar vragen we geen voorschotten, wat het voor onze klanten makkelijker maakt om te investeren in duurzame energie zonder initiële financiële zorgen. Wij nemen alle stappen van het proces uit handen, van planning en installatie tot onderhoud en ondersteuning, om een soepele overgang naar zonne-energie te garanderen.

 

  • Volledige ontzorging: Van eerste consultatie tot de uiteindelijke installatie en nazorg, Go-Solar begeleidt u naadloos door het hele proces, zodat u zonder zorgen kunt genieten van duurzame energie.
Persoonlijke informatie

Wij gebruiken uw gegevens uitsluitend om u een aanbod te doen dat perfect aansluit bij uw behoeften. Voor meer informatie over welke gegevens wij verzamelen, kunt u ons privacybeleid raadplegen.

Heeft u een vraag?  Praat met Customer Service

Waarmee kunnen we helpen..